• Şirketimiz ilk olarak 1969 yılında kaliteli uzay endüstrisi ekipmanlarında uzmanlaşmış bir taşeron mühendislik firması olarak faaliyetlerine başladı ve Rolls Royce, GEC ve British Aerospace gibi prestijli kuruluşların tedarikçisi oldu.

    Firmamız 1976 yılında anonim oldu ve bu sektördeki çalışmalarını 80’li yılların sonuna dek sürdürdü. Öte yandan, kendimize ait ticari ürünler imal etmek İdari Müdürümüz Ran Sambell’in en başından beri arzu ettiği bir şeydi. Taşeronluk piyasası hep öngörülemez bir piyasa olmuştur ve kendi markamızla ürünler üretmemiz demek geleceğimizi daha kolay planlayabileceğimiz ve böylelikle başkalarına bağlı kalmaktansa, kendi kaderimizi kendimiz çizebileceğimiz anlamına geliyordu. İlk çıkarttığımız ürünler vasat denilebilecek bir başarı sağladı ama 1987’de firmamız yenilikçi bir Hi-Fi hoparlör kaidesi geliştirmeye başladı.

    Yerel uzman perakendecilerin bu tasarıma ilk tepkileri çok yüreklendiriciydi ve o yıl küçük ölçekli olarak ve bir pilot pazarlama kampanyasıyla imalata başlandı. Ne yazık ki asıl işimizin yoğunluğu sebebiyle imalat kapasitemizin bunun altından kalkamaması sonucu bu proje 1988 yılında rafa kaldırıldı.

    1989 yılında Rom Sambell’in oğlu, Carl Sambell (yani ben!) firmaya katıldı. Benim hem mühendislik hem de satış ve pazarlama alanında tecrübem olduğundan bunları hemen devreye soktum.

    Kısa süre sonra 80 sonlarının ekonomik olarak zirve dönemleri sona erdi ve 90’lı yıllar büyük bir gerilmeyle başladı; artık oyunun adı “hayatta kalabilmekti”.

    Müşteri tabanımız dikkate değer ölçüde daralmıştı ve bizi zor zamanlar bekliyordu. Buna çare olacak birtakım adımlar atılmadığı takdirde şirketin artık yoluna devam edemeyeceği açıktı.

    Finansal olarak baskı altındayken ve bir de ekonomik daralma varken, yeni ve henüz kendini kanıtlamamış bir ürünle ilgili büyük bir pazarlama kampanyası başlatmak belki de düşünülecek en son şeydi ama yine de yapılması gereken kesinlikle buydu.

    1992 yılında 5 yıl önce ele aldığımız hoparlör kaidesi tasarımlarını yeniden değerlendirme işine giriştik ve firmamızın kaderi de bu projenin başarısına ve başarısızlığına bağlıydı, yani kumar oynuyorduk. Daha ilk baştan bizim tasarımımızın piyasadaki tüm ürünlerden farklı olduğu bariz belliydi.

    Rakiplerimiz oldukça maliyetli birtakım endüstriyel görünümlü ürünler sunuyorlardı. Bir hoparlör kaidesi tasarlarken en büyük sorun onu işlevsel kılabilmektir; başka bir deyişle ürünün sonik bakımdan “ölü” olması (hiç tınlamaması) ve desteklediği hoparlörden gelen titreşimleri absorbe edebilmesi gerekir. İşlevselliği elde etmek oldukça kolaydır ama görsel güzellikle işlevselliği birleştirmek o kadar da kolay değildir, özellikle de bu tip bir ürünün birisinin salonunun başköşesinde duracağını düşündüğünüzde...

    Hedef belliydi: Bir yüksek performanslı hoparlör kaidesi tasarlamak ama aynı zamanda bu ürünü estetik bakımından göze hoş görünür kılmak ve rekabetçi bir fiyatla sunabilmek.

    1992 yılında çıkan ilk ürünümüz “SE” serisi hoparlör kaideleriydi ve yeni ATACAMA markasıyla piyasaya sürüldüler. Basında çıkacak ulusal çapta reklam tanıtımlarını, ülkenin çeşitli yerlerindeki bağımsız satıcılara satış ziyaretlerini, daha büyük potansiyele sahip olası alıcılara örnek ürün gönderilmesini ve İngiltere’de ve yurtdışında bulunan dağıtımcılara tanıtım e-postaları gönderilmesini kapsayan çok iddialı bir satış ve pazarlama kampanyası başlatıldı. “SE” serisindeki ürünlerden biri olan SE24 HiFi basınında özel ilgi uyandırdı ve Haziran 1993’te çok saygı gören bir dergi olan “HI-FI CHOICE” tarafından “BEST BUY” ödülü ürüne layık görüldü.

    SE24 sonraki 2 yıl da aynı ödülü kazandı ve 1996’da British Federation of Audio tarafından verilen Yılın Hi-Fi aksesuarı ödülünü kazandı. Aynı yıl İngiltere’de konuyla ilgili en önemli dergi sayılan What HiFi? SE24’e “MUTLAKA SAHİP OLUNMASI GEREKEN BİR ÜRÜN” ödülünü verdi ve bu ödülü Londra, Park Lane’deki hilton otelinde düzenlenen bir seremoniyle bize takdim etti.

    Şirketimiz gitgide güçleniyordu ve 2001 yılında Atacama ödüllü hoparlör kaidelerimizi tamamlayacak destek ekipmanlarda oluşan Equinox Serisini çıkarttı.

    Birkaç yıl içinde Equinox tercih edilen ürünler arasına girerek 5 yıl ardı ardına What HiFi S & V’de YILIN ÜRÜNÜ ödünü kazandı. Atacama daima metal ve camla imalat yapan bir firma olmuştur ama 2011 yılında yeni ve büyük bir gelişme yaşandı ve Atacama ağaç ve özellikle Bambu kompozit işleyebileceği yeni bir tesise yatırım yaptı.

    Bu yeni malzeme daha büyük tasarım fırsatları getirirken aynı zamanda firmanın müşterilerine geleneksel ahşapa alternatif olacak ekolojik bir ürün sunmasını sağladı.

    2012 ve 2013’te Eris Eco 5 yılın Destek Ekipman ödülünü kazandı ve onu Evoque Eco 60-40 ve Moseco Speaker Stand izledi..